Etkinlik

  • Dr.ilknur üner İRRasyonelciler Grubu grup logosuİRRasyonelciler Grubu grubunda bir güncelleme yayınladı 1 ay 2 hafta önce

    Atara Atar Gidere Gider
    Sevgili Irrasyonel abi,
    Kafam çok bozuk.Dün bakkal Hüseyin amcaya atar yaptım.’Nedir bu kazancın’ dedim.’0.50 kuruşa aldığın suyu bize 1 TL’ye satıyorsun’ dedim.Bakkal Hüseyin amca da ‘daha sana su mu yok kızım’ dedi.Yazıklar olsun bakkal amcaya %50 kar ediyorsun, in artık bu mahalleninin sırtından dedim diye küstü.Daha bana gazete , su , süt vermiyor. Ben de 2 sokak yukarıdaki suratsız bakkala gidiyorum.
    Geçen hafta da mahallenin kasabına kızmıştım.Baktım orta yağlı etin kilosu 55 TL ‘ne yaptın Süleyman amca bu fiyat ne böyle’ diye sitem edince o da bana atar yaptı ‘yem fiyatından, mazottan haberin yok galiba bu et bana kaç liraya geliyor biliyor musun’ diye çıkıştı.O da bana et satmayı kesti.Ben de BİM marketteki paketlenmiş kıymalara kaldım.
    Olsun bundan sonra böyle atara atar gidere gider
    Kar etmeyin kardeşim ya bu ne böyle…

    • 1 ay 2 hafta önce tarihinde Muzmin Bezgin yanıtladı

      Ahh İlknur Hocam gücünüz yete yete esnafa mı yetiyo :)) şaka bi yana geçen hafta yaşadığımı anlatayım.
      -tv izleyemiyoruz sinyal yok diyor gelip bakın
      -tabii.servisimiz 30 tl.
      -tamam kardeşim gelin yapın.
      -ornarım tamamdır beyefendi.30 tl demiştik.
      -ohooo ne 30u ben etiketin yarısını öderim heryerde kardeşim,prensip sahibi insanım.al sana 15 tl.

      Küçük esnafın sabrı zaten biyerinde pek oynamaya gelmez Hocam.(beyefendi gerçekten prensip sahibiymiş 30u vermedi.bende üşenmedim tekrar çıktım çatıya eski haline çevirdim.seninki prensip te bizimki pastırma mı :))

      • 1 ay 2 hafta önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

        Siz de çok kar ediyormuşsunuz Muzmin Bezgin beyciğim siz de karınızı biraz düşürün.Hatta adam istihdam edin.İşiniz olmasa bile bir köşede oturuversin.Fena kızgınım bu aralar Serbest piyasa felan anlamam ben desem o olur milli seberberlik ilan ediyorum mahalledeki herkese atarlandım sıra buradakilere geldi dogalgazcıya da atarlanmayı düşünüyorum da kışın odunla idare etmek zor olur diye içimde tutuyorum….saygılar

    • 1 ay 2 hafta önce tarihinde Metin yanıtladı

      Bakkal amcanın karı%50 değil %100 İlknur hocam..

      • 1 ay 2 hafta önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

        Bravo vallahi Metin beyciğim hem beni dikkatli okumuşsunuz hem de hatamı yakalamışsınız.Sapa sola atarlanmaktan karı bile yanlış yazmışım gördünüz mü düştüğüm durumu.Biraz önce de komşumun kızının yıllar önce Almanyadan hediye getirdiği bibloyu kırıyordum.Bu ne ya kızdırmasınlar kafamı komşu felan dinlemem hepsine ambargoyu koyarım.Sonra ne yaparım Allah bilir de neyse….dikkatiniz ve yazılarımı okuduğunuz için çok teşekkürler…saygılar…..

      • 1 ay 2 hafta önce tarihinde atalip yanıtladı

        Her bir şişe suyun üzerinde sabit giderlerden dağıtılan maliyetden sonra 50 kuruşa aldığını bir liraya satıyorsa karı yüzde yüz olmayabilir. Bu devrin esnafları da maliyet hesabını aldığı sattığı üzerinden yapmıyordur sanırım. Elektrik, su , ısınma aidat çalıştırıyorsa personel, telefon giderlerini o ayki satışları üzerinde dağıtarak bir maliyet muhasebesi yapıyorlardır, yani, sanırım.

        • 1 ay 2 hafta önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

          Sözüm meclisten dışarı Atalip beyciğim vallahi bizim bakkal Rizeli karısı da Siirtli.Geldiklerinde bir alyansları vardı şimdi yürüdü gittiler.Allah 3 çocuklarının rızkını verdi demek ki.Muhtemelen %100 kazanıyordur.Müşteri velinimetimizdir demedi bana o da atar yaptı ya.(gerçi ben de fena pişman oldum taze ekmek yüzüne hasret kalınca)Neyse saygılar…Bu aralar atarlanıp duruyorum ya hayırlar gelsin başıma gelecek var demektir….

    • 1 ay 2 hafta önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

      Bu yatırım stratejisi bayağı tartışılan , konuşulan konulardan biri.Ben şuna inanıyorum ki o anki ekonomik şartlar ve kişinin beklentileri bu yatırım stratejilerinin oluşturulması en doğrusu.Saygılar Rauf bey

    • 1 ay 2 hafta önce tarihinde Selim Akgün yanıtladı

      Bakkal kültürü kaldı mı ki? En son bir bakkaldan ne zaman alışveriş yaptığımı hatırlamıyorum, taburumuzun olduğu bir mezranın bakkalında zoraki bakkaldan yaptığımı hatırlıyorum. Fiyatlar politikaları esnek oluyor. Şeffaf değil. Süpermarket en iyisi. Fiyat biraz pahalı olsa da en azından bellidir.

      • 1 ay 2 hafta önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

        Haklı olmanızla birlikte atarlı halimden, mahalle bakkalının bilgilerinden, gündemdeki hal ve gidişattan bu yazıyı nereden yola çıktığımı keşfetmenizi umarım.Bizde böyle yürüyor işler bu ülkede mahalle kavramı bitmez, herkes birbirine atar yapar, kafası bozulur okuldaki öğretmenin ünvanı değiştirilir felan….Saygılar