İRRasyonelciler Grubu

  • Dr.ilknur üner İRRasyonelciler Grubu grup logosuİRRasyonelciler Grubu grubunda bir güncelleme yayınladı 1 gün 22 saat önce

    Merhabalar,
    İyi haftalar.
    Bu haftanın tartışma konusu Fatih beyden geldi.Son derece güzel bir konuyu gündeme taşıdığı için kendisine teşekkür ediyorum.
    https://www.reuters.com/article/us-investment-summit-gam/gam-says-turkey-crisis-possible-in-2018-idUSKBN1DF24K
    Haberdeki yorumlara katılıyor musunuz?Katılıyor veya katılmıyorsanız s…[Devamını oku]

    • 1 gün 20 saat önce tarihinde FatihSacan yanıtladı

      Teşekkürler İlknur Hanım. Artık böyle haberlerin Reuters gibi haber kanallarında çıkıyor olması bile çok kötü sinyaller veriyor. Artık yaşananların para politikası ile yönetilemeyeceği aşikar. Siyaset kurumunun ülkenin risk primini düşürmeye çabalaması ve enflasyonla ciddi mücadele şart. Bunun yanında daha düşük oranlı büyümelere razı olmamız g…[Devamını oku]

      • 1 gün 11 saat önce tarihinde Bal Porsuğu yanıtladı

        30 yıl türban tartışırsa bir ülke olacağız bu amk (özür) müslüman olurda kalkınan ülke varmı ? Atatürkün sayesinde gelmişiz ,ışıklar içinde uyusun ..

    • 1 gün 19 saat önce tarihinde Orhan Göktuğ yanıtladı

      Ben katılıyorum, biz istediğimiz kadar veri ile oynayalım bu sadece iç siyaset için nema kaydediyor. Hayal dünyamızı genişletiyor başka bir artısı yok. McNamara geçen hafta, MB reel sektörün kur riskinin yönetilebilmesi için Türk lirası uzlaşmalı vadeli döviz işlemlere başlamasını eleştirmiş, bu kararın döviz zayıflıklarının bir problem ol…[Devamını oku]

      • 1 gün 16 saat önce tarihinde Eregion Horl yanıtladı

        Güzel bir yorum olmuş Orhan Bey…
        Bu zalım entropi yiyecek herkesi…
        Ekonominin evrenselliğine böylesine basiretsiz bir yerellikle meydan okumak çok trajik olacak hepimiz için…

        +18

    • 1 gün 14 saat önce tarihinde Mertkan Akay yanıtladı

      Türkiye’yi bekleyen büyük tehdit

    • 1 gün 14 saat önce tarihinde Mertkan Akay yanıtladı
    • 1 gün 3 saat önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

      Hepinize değerli görüşleriniz, yorumlarınız ve paylaşımlarınız için sonsuz teşekkürler.Siz bu satırları yazarken ben Kütahyalı’nın işsiz kalmasına mı üzüleyim Yellen’in gururlu istifasına mı bilemedim.Yüreğim allak bullak oldu.Kütahyalı için hemen SGK’ya koşup işsizlik başvuru yapasım geldi.Yellen’ı ise kahve içmeye davet etmek istiyorum.Erkek…[Devamını oku]

  • Dr.ilknur üner İRRasyonelciler Grubu grup logosuİRRasyonelciler Grubu grubunda bir güncelleme yayınladı 2 hafta 4 gün önce

    Cuma günü, yerli otomobil fikri ile kendimi bulutların üzerinde hissediyordum.Ta ki kurdaki artışı söylediklerinde biranda yere çakıldım.Bana kurları, borsayı, verileri soran dostlarıma ricamdır ‘haklısınız bunların ne olacağını öğrenmek istiyorsunuz ancak konuşsam dert sussam dert’ Bırakın kendi finansal hikayelerimle mutlu mesut yaşamıma devam…[Devamını oku]

    • 2 hafta 4 gün önce tarihinde Bal Porsuğu yanıtladı

      burda emoji neden yok ? :))

      • 2 hafta 2 gün önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

        O da bu sitenin eksiği olsun.Onun haricinde bu sitede herşey var kan gözyaşı kahkaha ekonomi FÖŞ…. (Varsın emoji olmasın Emojisiz de siz söyleyin biz anlarız)Yok yok yani tıpkı Türkiye gibi…..

        • 1 hafta 6 gün önce tarihinde Orhan Göktuğ yanıtladı

          Kan ve gözyaşı mı? Sitenin benim bilmediğim bir yerinde fight club mı var? yoksa vampircilik olimpiyatları mı düzenliyorsunuz?

      • 2 hafta 2 gün önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

        Bu arada isminizi çok beğendim bal porsuğu.Buradaki yaratıcı isimlerden ilk beş listesine girer…

    • 2 hafta 2 gün önce tarihinde Mertkan Akay yanıtladı

      HURDA BABAYİĞİT!

      Türkiye’nin yerli otomobil için aradığı babayiğit hurdalıktan çıktı. Batman filminden etkilenen Ağrılı bir kaporta ustası hurdalıktan topladığı çamaşır makinesi, buzdolabı, masa, sandalye, ütü masalarının saclarını kullanarak biri kanatlı iki otomobil üretti. http://www.haberturk.com/galeri/ekonomi/420080-hurda-babayigit

      • 2 hafta 2 gün önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

        Bu haberi kaçırmıştım Mertkan bey paylaştığınız için teşekkürler.Bravo Ağrılı mucite bayağı güzel bir Batmobil yapmış.Vallahi paralı babayiğitlerdense Anadolu’nun bağrından çıkan babayiğitleri tercih ederiz.Zaten çataldan anten yapıp televizyon izlemeyi başarmış bir milletten fırsat verilse ne cevherler çıkacağı hiç belli olmaz…Bu ara…[Devamını oku]

        • 2 hafta 2 gün önce tarihinde Mertkan Akay yanıtladı

          Merhaba,
          Hükümet çevrelerinden ve piyasadan bu kadar “babayiğiti” duyunca, bana da ilham geldi. Sitenin yüzme havuzunda bir nükleer denizaltı inşa etsem mi diye düşünüyorum. Diğer taraftan da biraz fazla aptal cesareti olur diye mütereddittim. Siz ne dersiniz?

          • 2 hafta 1 gün önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

            Mertkan bey bence süper bir fikir henüz denizaltı yapımına talip olan babayiğit çıkmadı.Bence bir yerlerden başlamak lazım.1-2 tane yapsak komşu ülkelere mülteci salmakla tehdit edip 3-5 tane satarız diye düşünüyorum.Saygılar

    • 2 hafta 2 gün önce tarihinde Öner Güngör yanıtladı

      Geçen hafta gördüm çok mutlu oldum. Yıllardır beklediğimiz sonuca nihayet ulaştık. Nihayet Jetkoin çıkmış. Bu araba , maraba işleri yüzünden kaynadı gitti. İnşallah bu hafta zirve yapar. Bize bu günleri gösteren jetfadıla teşekkür ederim. Haa aklıma geldi de yazayım. Bu araba işinde tecrübeli olan fadıldır. İmza marka araba konusunda adamın ö…[Devamını oku]

      • 2 hafta 1 gün önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

        Tabi Öner beyciğim haklısınız onun iyi bir deneyimi var.(çok da öngörülüydü bu günleri öngörüp helal turizm , yerli oto gibi sektörlerde hizmet verdi de biz kıymetini bilemedik) Helaloto gibi bir isimle piyasaya sürebiliriz.İnanalım yeter:)

  • Dr.ilknur üner İRRasyonelciler Grubu grup logosuİRRasyonelciler Grubu grubunda bir güncelleme yayınladı 3 hafta 4 gün önce

    Merhabalar,
    Artık bana sorulan FED Başkanı kim olur/kim olamaz sorularına açıklık getirmek istiyorum.Bakalım siz kimin olacağını tahmin ediyorsunuz
    Şu anki başkan Janet Yellen mı devam eder?Fed Guvernörü Jerome Powell mı olur?Stanford Üniversitesi Ekonomi Profesörü John Taylor mı getirilir?
    Bence, Başkan Trump bence Janet Yellen’ı emekli edece…[Devamını oku]

    • 3 hafta 2 gün önce tarihinde Orhan Göktuğ yanıtladı

      Yalnız Taylor olursa çok eğleniriz 🙂 Trump’ın Yellen’ı emekli etmeyeceğini düşünüyorum, özellikle yarın başlayacak katran-kuştüyü seansı Trump’ın çok canını sıkacak. Bir de FED derdi ile uğraşmak istemezdim ben olsam 😉

      • 3 hafta 2 gün önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

        Haklısın Orhan beyciğim.Çarşı pazar karışır.Bence Trump işadamı yaklaşımına sahip olduğu için Taylor gibi bir akademisyeni pek istemiyecektir ama kimbilir belki de dediğiniz gibi FED derdi ile uğraşmamak için Yellen’a katlanmak zorunda kalabilir(Yellen, 1.80 olsaydı şöyle boylu poslu albenili bir tarafı olsaydı reyizin gözünü doldururdu neyse…[Devamını oku]

      • 2 hafta 5 gün önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

        Tahminim doğru çıktı Yellen emeklik günlerine yol alıyor.Akademisyen Taylor’ın ismi de silindi gitti.Yeni aktörümüz Powell hayırlı uğurlu olsun.Yellen kendini yanlız hissetmesin gelsin birlikte kitap yazarız kadın ekonomist olmak zor iş.Dertleşir kahve içeriz.

        • 2 hafta 4 gün önce tarihinde Orhan Göktuğ yanıtladı

          Powell=Yellen çok değişen bir şey olmayacak. Bu yıl 1, 2018’de 3 faiz arttırımı, 500b. USD bilançoda küçülme. FED’in “güvercindim yola koyuldum., öptüm öptüm şahin oldum, oy erenler” türküsü bizim gibi ne halt ettiği belli olmayan, bu “ellerde” daha da belli olacağına inanmadığım ekonomi için romantik bir süreç olacak. Taylor’ın ünlü “Taylo…[Devamını oku]

          • 2 hafta 2 gün önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

            Orhan beyciğim söylediklerinize katılmakla beraber Powell’ın ticari zekasına güvendiğimi belirtmek isterim.Zaten iş adamı bir başkan kendisine yakın gördüğü bir adamla çalışmak istemesi son derece normal.Tutup akademisyenle çalışıp ne yapacaktı.Bence önce kentsel dönüşümle olaya giriş yapsınlar, sonra özgürlük heykelini satışa çıkarsınlar, so…[Devamını oku]

            • 2 hafta 2 gün önce tarihinde Orhan Göktuğ yanıtladı

              Dünya ekonomisinin saç ayağını oluşturan en önemli bacağın başına bir avukatın (!) getirilmesini anlamak için biraz zamana ihtiyacım var. Kurul üyeliğini anlarım da başkanlık dediğinizde benim aklımda, Powell’ın Yellen politikalarını devam ettirir görüntüsü verip Trump’ın kuklası olacağı fikri dönmeye başlıyor. Trump dengesizini düşününce midemd…[Devamını oku]

            • 2 hafta 1 gün önce tarihinde Bal Porsuğu yanıtladı

              2006 mortgage krizi ile ilgili belgesel izlemiştim, m moore un galiba, bütün ekonomistler le konuşuyor,hiç biri sağlıklı cevap veremiyordu, imf başkanı ve büyük ceo lar kaçıyordu konuşmuyordu,çıkan sonuç bende sistemin nasıl işlediğini kimse bilmiyordu, bence de bu para sistemi başı bozuk bir sistem .

            • 1 hafta 6 gün önce tarihinde Orhan Göktuğ yanıtladı

              @bal_porsugu Bu soruların cevapları ekonomistlerden ziyade finansçılar da gizlidir. Emin olun ki herkes neyin ne olduğunu da bilir ama cevap vermekten kaçınır, çünkü yasalara uygun ama altında etik kurallara uyumsuz, manipülatif işlemlerle büyük bir spekülasyona evrilmiş “borç=para” sisteminin aktörleridir kendileri. Herkesle aynı havuzda yüzerk…[Devamını oku]

    • 3 hafta 1 gün önce tarihinde Öner Güngör yanıtladı

      Tansu Çiller olsun. We have been missing her since 1994

      • 3 hafta 1 gün önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

        Neden olmasın.Bacımızın neyi eksik?Ekonomi bilgisi tam, prof.ABD menşeili, sarışın , güzel , babaanne olmuş Yellenden neyi eksik sorarım size?.Türk’ün büyüklüğünü FED’e damga vurarak göstermiş oluruz.İki sarışın başarılı işlere imza atar.Örtülü felan derken bize de hayrı dokunur bacımızın.Bizdeki ilmi irfanı görürlerse ne güzel sırayla hepsini…[Devamını oku]

  • Dr.ilknur üner İRRasyonelciler Grubu grup logosuİRRasyonelciler Grubu grubunda bir güncelleme yayınladı 1 ay önce

    Merhaba
    Ingiliz Dili ve Edebiyati son sinifta okuyan bir kizimiz formasyon ucreti konusunda yardim rica etti.Babasi bir okulda hizmetli olarak calisan, lisede okuyan bir kardesi olan, ailesinden uzakta maddi zorluklarla okuyan kizimizin kendi ayaklari uzerinde durmasi icin formasyon almasi gerekmektedir.Okumasini ustlendigim bir baska kizim olmasi…[Devamını oku]

  • Dr.ilknur üner İRRasyonelciler Grubu grup logosuİRRasyonelciler Grubu grubunda bir güncelleme yayınladı 1 ay önce

    Merhabalar,
    Yine geldik haftanın merakla beklenen tartışma konusuna.Bu hafta iki konu arasında karar veremedim.O yüzden ikisini birdne paylaşıyorum.Hangisine yorum yapmak isterseniz onu konuşuyor oluruz.
    İlk tartışma konumuz teorik:
    “Dün öngördüklerinin, bugün neden gerçekleşmediğini yarın açıklayabilen insana ekonomist diyoruz.”Laurence J.…[Devamını oku]

    • 1 ay önce tarihinde Muzmin Bezgin yanıtladı

      Başta Aileniz tüm sevdiklerinizle sağlıklı mutlu huzurlu nice 20 lere İlknur Hocam (Yaş hesaplama 20-30 arası loop formülü 20.21….29.30.29…..21.20.21…)Tartışma konusuna zihni sinir fikirlerimi fırına verdim akşama kadar pişireyim :))

      • 1 ay önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

        Cok tesekkur ediyorum.Zaten sozunden donen bir tip degilim 20 yil once 20 yasimdayim dedim 20 yildir sozumden donmuyorum.Sagolun varolun saglikla kalin

    • 1 ay önce tarihinde Selim Akgün yanıtladı

      Ekonomiyi bir kedinin kıvrılarak uyumasında bile görebilirsiniz. Kışın kendini top yapıp uyur, yazın kendini sererek… O denli yaşamla bütünleşmiş. Adeta hayatın yasalarından biri…

      • 1 ay önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

        Kedi benzetmenizi cok sevdim.Ben de ekonomiyi kediyle anlatirim.Sokakta dolasan bir kedi ekonominin icinde midir diye sorar yanit ararim.Sizce sokaktaki kedi ekonominin icinde midir?

  • Dr.ilknur üner İRRasyonelciler Grubu grup logosuİRRasyonelciler Grubu grubunda bir güncelleme yayınladı 1 ay 1 hafta önce

    Merhaba,
    Haftanın Kitabı Peter L.Bernsteın’den Tanrılara Karşı Riskin Olağanüstü Tarihi.
    Matematik-Olasılık-Kumar-Sermaye Piyasaları-Risk’in tarihsel olarak harmanlandığı, matematik-kumar-risk kavramlarının aralarındaki ilişkilerin ortaya koyulduğu bir kitap.Riskin geçmişten günümüze yolculuğunu, ilk matematik kavramlarının gelişiminde…[Devamını oku]

    • 1 ay 1 hafta önce tarihinde Orhan Göktuğ yanıtladı

      Bende bir öneri sunmak isterim; The Death of Money: The Coming Collapse of the International Monetary System. Yazarı James Rickards. 🙂

      • 1 ay 1 hafta önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

        Offff offf Orhan beyciğim ne yaptınız şimdi siz.Ben Kur Savaşlarının etkisini üzerimden atamamışken bir de bu kitabı önermişsiniz.Şimdi okumak için içim gitti ama isminden belli okurken de yine feci halde rahatsız olacağım kesin..Tavsiyeniz için teşekkürler.Okumak için sabırsızlanıyorum ancak kabarık listemin sonlarına yazdım bile.Sağolun varolun

  • Dr.ilknur üner İRRasyonelciler Grubu grup logosuİRRasyonelciler Grubu grubunda bir güncelleme yayınladı 1 ay 2 hafta önce

    Merhaba,
    Ekonomi ile ilgilenen kişilerle iki tane bilgi paylaşmak istiyorum
    1)Türkiye Sermaye Piyasaları Kongresi 14-15 Kasım tarihlerinde Wyndham Grand İstanbul otelde düzenlenecektir.Dünyaca ünlü Prof. James A.Robınson’ın da katılacağı kongrede bir sürü değerli ekonomistin panelleri olacaktır.Kongre programını aşağıdaki linkten inceleyip ücret…[Devamını oku]

  • Dr.ilknur üner İRRasyonelciler Grubu grup logosuİRRasyonelciler Grubu grubunda bir güncelleme yayınladı 1 ay 3 hafta önce

    Merhaba,
    Haftanın şiddetli tartışma konusunu açıyorum.
    Nobel ödüllü ekonomist Robert Shiller Cnbce’de yayınlanan bir röportajında ‘piyasa fiyatlarının 1929 krizinden yüksek fiyatlara sahip olduğunu’, Milyarder Carl Icahn ise ‘piyasaların krize doğru gittiğini’ söyledi.(Eylül 2017 tarihli röportajlarında)
    Sizce 2008 krizi sonrasında uygulanan p…[Devamını oku]

    • 1 ay 3 hafta önce tarihinde Muzmin Bezgin yanıtladı

      Bu konuşmalardan şöyle bir diyalog anlıyorum İlknur Hocam.2008 de Arabayla 200km hızla duvara giderken,hani kanat takıp uçurdular duvarın üzerinden aşırdılarya arabayı.Hani uçuyoruzya artık hemde 200km değil 500km hızla ne kadar güzel değilmi.Bi dakka o,ne o görünen karşıdaki,Dağ mı be o???
      Diş ağrısı biraz biraz karamsar yapıyo ondan heralde…[Devamını oku]

      • 1 ay 3 hafta önce tarihinde atalip yanıtladı

        Benzetmenizi çok beğendim. Normalde havalanması beklenmeyen araba o hızla duvara çarpsaydı belki bazıları kurtulabilirdi, ya şimdi?

      • 1 ay 3 hafta önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

        Ne diyeyim kaleminize sağlık Müzmin Bezgin beyciğim&Atalip beyciğim durum tam da bundan ibaret

    • 1 ay 3 hafta önce tarihinde Selim Akgün yanıtladı

      FED’le inatlaşan piyasaların en son bir kredi derecelendirme kuruluşuna söylettirdikleri “aman canım bi şey olmaz” gibi, bu kez başka bir tonda “aman etme, eyleme” diye bu ekonomistler devreye sokulmuş. Yoksa kriz tahmini yaparak seksi olmaya çalışıyor olmaktan değildir.

      • 1 ay 3 hafta önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

        Doğru söylüyorsunuz Selim beyciğim.O kadar çok kişi konuşuyor ki kim haklı kim haksız karışmış durumdadır.Saygılar

    • 1 ay 3 hafta önce tarihinde Eregion Horl yanıtladı

      Bitcoin’i harcayacaklar matmazel..

      • 1 ay 3 hafta önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

        Demeyin bitcoin portföyü boşaltayım öyleyse yüklü yüklü alımlar yapmıştım lale soğancığımdan…saygılar

    • 1 ay 3 hafta önce tarihinde Eregion Horl yanıtladı

      Bu arada haftanın tartışma konusu “Gülben Ergen” sanırım..

      • 1 ay 3 hafta önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

        Magazin takip eden tek ekonomi meraklısı ben olmadığıma seviniyorum.Sahş siz Serenci misiniz yoksa Gülbenci mi?Beni dreindne sarstı bu konu günlerdir gözüme uyku girmiyor bir bilseniz.En son Demet Akalın &Hande Yener kavgasında bu kadar sarsılmıştım.

        • 1 ay 3 hafta önce tarihinde Eregion Horl yanıtladı

          Bende sıradan bir erkek beyni var, bu yüzden Seren ve Gülben arasında neutral durumdayım.. Hangisini düşürebilirsem ocu olurum hemen..

          • 1 ay 3 hafta önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

            Ya yapmayın Eregion Horl beyciğim öyle ben sıradan erkeğim, onu düşürürsem bunu düşürürsem söylemleri.Siz zeki bir adamsınız, bayanların düşmesi olmaz.Siz çağırırsınız onlar gelir.Önemli olan nasıl çağıracağınızı bilmeniz.Artık o kadarını da ben size anlatmayayım

        • 1 ay 3 hafta önce tarihinde Eregion Horl yanıtladı

          Ayrıca bu ülkede yaşayan kimse bu durumdan habersiz kalmamalı:

          • 1 ay 3 hafta önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

            Bu konu ülkenin kanayan bir yarası sormayın Kocama Dokunma kampanyası şart geçende görmediniz mi ülkenin milli pilatesçi güzelini onun sevgilisi de evli çıktı…Bence cinayet programları yayından kaldırılsın magazin proggramlarını enjekte edelim damarlarımıza 3 doz Murat Boz Aslı Enver aşkı 2 doz Neslihan Atagül Kadir Doğulu evliliği 5 doz Ali…[Devamını oku]

  • Dr.ilknur üner İRRasyonelciler Grubu grup logosuİRRasyonelciler Grubu grubunda bir güncelleme yayınladı 2 ay önce

    Merhaba,
    Uğur Gürses’in bugünkü yazısında ve Çetin Ünsalan’ın sertifikalı zenginlik yazısında kaynak yaratma çabasını her iki ekonomist de son derece yerinde tespitlerle paylaşmışlar.Okumanızı tavisye ederim
    http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/ugur-gurses/hayaller-kaynak-gercekler-dolarizasyon-40584318
    keyifli okumalar

  • Dr.ilknur üner İRRasyonelciler Grubu grup logosuİRRasyonelciler Grubu grubunda bir güncelleme yayınladı 2 ay önce

    Merhaba,
    Uzun zamandır tartışma konusu açmamıştık.Uzun aradan sonra haftanın tartışma konusu hayırlı, uğurlu olsun.
    Dünya ekonomilerini karıştıracak olan kriz nereden, nasıl gelir?Bizi yeni dönemde ne bekliyor?
    1)Kuzey Kore ile ABD başkanları yükselir, yükselir krizi patlatırlar.Al başına belayı, hoşgeldin kriz….
    2)Arap dünyasında…[Devamını oku]

    • 2 ay önce tarihinde Selim Akgün yanıtladı

      Ooo, “başımıza taş yağacak taş!” senaryoları tam bana göre. 😀 Kriz bu kez Çin’den çıkacak gibi. Şu kredi balonu… Sonra da direkt etkisi olmasa da sümen altı edilen Avrupa’nın toksik varlıklara sahip büyük bankalarından çıkacak bir Avrupa krizi. Sonrası çorap söküğü gibi gelir. Yunanistan’ın borç sorunu yeniden krize dönüşür. Küresel durgunluk y…[Devamını oku]

      • 2 ay önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

        Nasıl bir senaryo yazmışsınız Selim beyciğim.Okurken ürperdim.Bu kadar kısa sürede böyle bir senaryo ancak keskin bir zekanın göstergesi.Umarım söyledikleriniz gerçek olmaz ortalık toz duman olur.Saygılar

    • 2 ay önce tarihinde Ragıp Toper yanıtladı

      Öncelikle, en son söylenecek olanı, baştan söyleyeyim. “Bize bişeycik olmaz.”
      Olsa olsa, ki olacak olan da budur, bodoslamadan duvara gireriz, eh zâten duvar da görünüyor artık.
      Yazınızda, 6. maddeyi tabii ki çok tuttum. Kıskananlar çatlasın.

      Şimdi gelelim gerçeklere. Krizin nereden ve nasıl çıkacağından ziyâde, T.C.’nin kuruluşundan beri, en ço…[Devamını oku]

      • 2 ay önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

        Söylenecek söz bırakmamışsınız Ragıp beyciğim.Bu endişleri o kadar çok duymaya başladım ki aynı kaygıları taşıma konusunda yalnız olmadığınızı söylemek isterim.Umarım ülkemiz için, dünyamız için ve insanlık için güzel şeyler olur.Bunları dilemekten ve dua etmekten başka birşey gelmiyor ne yazık ki elimden.Teşekkürler saygılar

    • 2 ay önce tarihinde anıl yanıtladı

      Evangelist inanısta bir çok kriz veya kıyamet sozleri okumuş biri olarak suni kriz yaratmak mumkundur insan eliyle ama kıyamet mumkun değil.Çin abd ‘yi vursa ne olur konulu akademik tartışmalar yapılır amerikada ve yeni $100 komplo teorisi devreye girer bir geminden atılan nukleer silah bir binayı vuruyor dumanlar yukseliyor banknotun ustunde..Bel…[Devamını oku]

      • 2 ay önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

        Yazdıklarınızı gülümseyerek okudum.Yapay zeka konusuna mesafeli yaklaşsam da şizofrenik liderleri görünce yapay zekaya teslim olmak bile sıcak gelir durumdadır.Yorumunuz için çok teşekkürler saygılar

  • Dr.ilknur üner İRRasyonelciler Grubu grup logosuİRRasyonelciler Grubu grubunda bir güncelleme yayınladı 2 ay 4 hafta önce

    Merhaba,
    Aldığım bir karar gereği bir süre aranızda ayrılmak durumundayım. Bu platformda yeni yazı paylaşımında bulunmayacağımı tüm sosyalparaanaliz aile üyeleriyle paylaşmak istedim.
    Yeni yazılarımı haberborsa ve ekonomidunya internet sitelerindeki köşelerimden takip edebilirsiniz.
    Aranızda olmak çok keyifliydi, güzel paylaşımlarınız için hepi…[Devamını oku]

    • 2 ay 4 hafta önce tarihinde Eregion Horl yanıtladı

      Yolunuzu gözleyeceğiz İlknur Hanım…
      Sağlık ve afiyette kalın…

    • 2 ay 4 hafta önce tarihinde Muzmin Bezgin yanıtladı

      Üstatların yazılarının arasında kaynar diye yazıyordum arada,kendi adıma cesaret kırıcı oldu bu İlknur Hocam.Takip etmeye devam edeceğiz tabii ki diğer platformlarda da.En kısa sürede PA Sosyal’de de okumak ümidiyle…

      • 2 ay 1 hafta önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

        Mesajlarınız, Acemi Finansçı yazınız beni inanılmaz mutlu etti.Sizi tanımaktan ötürü çok mutlu olduğumu belirtmek isterim. Kısa sürede aranıza geri döndüysem bunda yorumlarınızın ve mesajlarınızın etkisi büyüktür.Sağolun varolun, iyiki varsınız…

    • 2 ay 4 hafta önce tarihinde Selim Akgün yanıtladı

      🙁 Sitenin neşesi gitti…

      • 2 ay 1 hafta önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

        Yok yok Selim beyciğim sizlerden daha fazla ayrı kalmaya dayanamadım.Sitenin neşesi geri geldi….Sağolun varolun çok teşekkürler

    • 2 ay 4 hafta önce tarihinde atalip yanıtladı

      Bu sitede geri dönüş biraz az olmakla birlikte, siz dahil bir çok gerçekten takip edilesi kişi vardı. Neden böyle bir karar verdiniz bilmiyorum ama sizce haklı bir sebebi elbette vardır. En azından etkileşime devam edersiniz.

      • 2 ay 1 hafta önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

        Her zamanki gibi çok olgun ve anlayışlı bir yorumda bulunmuşsunuz Atalip beyciğim.Eskilerin söylediği gibi tırnağınız taşa değmesin ne diyeyim…Sağolun varolun

    • 2 ay 2 hafta önce tarihinde ertekin yanıtladı

      Burada özleyeceğim sizi. Ama takipte edeceğim ilknur hanım.

      • 2 ay 1 hafta önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

        Ertekin beyciğim ben de sizleri çok özledim o yüzden ayrılığı kısa kesme kararı aldım..Mesajınız çok anlamlıydı çok çok teşekkür ederim.Sağolun varolun iyiki varsınız….

  • Dr.ilknur üner İRRasyonelciler Grubu grup logosuİRRasyonelciler Grubu grubunda bir güncelleme yayınladı 3 ay 1 hafta önce

    Merhaba,
    18 Ocak 2009’da Irrasyonelin yazmış olduğu şu yazı sizce bugün de geçerliliğini koruyor mu ne dersiniz?
    18 Ocak 2009 Pazar
    Güven krizi ve global etkileri
    İngiliz gazeteci W.Bagehot, 135 yıl önce şöyle diyordu:

    “Kredi; birinin başka birine güvenme isteği. Herkese göre değişebilir. Büyük bir sefaletin ardından, İngiltere’de herkes birb…[Devamını oku]

  • Dr.ilknur üner İRRasyonelciler Grubu grup logosuİRRasyonelciler Grubu grubunda bir güncelleme yayınladı 3 ay 1 hafta önce

    Atara Atar Gidere Gider
    Sevgili Irrasyonel abi,
    Kafam çok bozuk.Dün bakkal Hüseyin amcaya atar yaptım.’Nedir bu kazancın’ dedim.’0.50 kuruşa aldığın suyu bize 1 TL’ye satıyorsun’ dedim.Bakkal Hüseyin amca da ‘daha sana su mu yok kızım’ dedi.Yazıklar olsun bakkal amcaya %50 kar ediyorsun, in artık bu mahalleninin sırtından dedim diye küstü.Daha…[Devamını oku]

    • 3 ay 1 hafta önce tarihinde Muzmin Bezgin yanıtladı

      Ahh İlknur Hocam gücünüz yete yete esnafa mı yetiyo :)) şaka bi yana geçen hafta yaşadığımı anlatayım.
      -tv izleyemiyoruz sinyal yok diyor gelip bakın
      -tabii.servisimiz 30 tl.
      -tamam kardeşim gelin yapın.
      -ornarım tamamdır beyefendi.30 tl demiştik.
      -ohooo ne 30u ben etiketin yarısını öderim heryerde kardeşim,prensip sahibi insanım.al sana 15 tl.…[Devamını oku]

      • 3 ay 1 hafta önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

        Siz de çok kar ediyormuşsunuz Muzmin Bezgin beyciğim siz de karınızı biraz düşürün.Hatta adam istihdam edin.İşiniz olmasa bile bir köşede oturuversin.Fena kızgınım bu aralar Serbest piyasa felan anlamam ben desem o olur milli seberberlik ilan ediyorum mahalledeki herkese atarlandım sıra buradakilere geldi dogalgazcıya da atarlanmayı düşünüy…[Devamını oku]

    • 3 ay 1 hafta önce tarihinde Metin yanıtladı

      Bakkal amcanın karı%50 değil %100 İlknur hocam..

      • 3 ay 1 hafta önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

        Bravo vallahi Metin beyciğim hem beni dikkatli okumuşsunuz hem de hatamı yakalamışsınız.Sapa sola atarlanmaktan karı bile yanlış yazmışım gördünüz mü düştüğüm durumu.Biraz önce de komşumun kızının yıllar önce Almanyadan hediye getirdiği bibloyu kırıyordum.Bu ne ya kızdırmasınlar kafamı komşu felan dinlemem hepsine ambargoyu koyarım.Sonra ne y…[Devamını oku]

      • 3 ay 1 hafta önce tarihinde atalip yanıtladı

        Her bir şişe suyun üzerinde sabit giderlerden dağıtılan maliyetden sonra 50 kuruşa aldığını bir liraya satıyorsa karı yüzde yüz olmayabilir. Bu devrin esnafları da maliyet hesabını aldığı sattığı üzerinden yapmıyordur sanırım. Elektrik, su , ısınma aidat çalıştırıyorsa personel, telefon giderlerini o ayki satışları üzerinde dağıtarak bir m…[Devamını oku]

        • 3 ay 1 hafta önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

          Sözüm meclisten dışarı Atalip beyciğim vallahi bizim bakkal Rizeli karısı da Siirtli.Geldiklerinde bir alyansları vardı şimdi yürüdü gittiler.Allah 3 çocuklarının rızkını verdi demek ki.Muhtemelen %100 kazanıyordur.Müşteri velinimetimizdir demedi bana o da atar yaptı ya.(gerçi ben de fena pişman oldum taze ekmek yüzüne hasret kalınca)Neyse saygıl…[Devamını oku]

    • 3 ay 1 hafta önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

      Bu yatırım stratejisi bayağı tartışılan , konuşulan konulardan biri.Ben şuna inanıyorum ki o anki ekonomik şartlar ve kişinin beklentileri bu yatırım stratejilerinin oluşturulması en doğrusu.Saygılar Rauf bey

    • 3 ay 1 hafta önce tarihinde Selim Akgün yanıtladı

      Bakkal kültürü kaldı mı ki? En son bir bakkaldan ne zaman alışveriş yaptığımı hatırlamıyorum, taburumuzun olduğu bir mezranın bakkalında zoraki bakkaldan yaptığımı hatırlıyorum. Fiyatlar politikaları esnek oluyor. Şeffaf değil. Süpermarket en iyisi. Fiyat biraz pahalı olsa da en azından bellidir.

      • 3 ay 1 hafta önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

        Haklı olmanızla birlikte atarlı halimden, mahalle bakkalının bilgilerinden, gündemdeki hal ve gidişattan bu yazıyı nereden yola çıktığımı keşfetmenizi umarım.Bizde böyle yürüyor işler bu ülkede mahalle kavramı bitmez, herkes birbirine atar yapar, kafası bozulur okuldaki öğretmenin ünvanı değiştirilir felan….Saygılar

  • Dr.ilknur üner İRRasyonelciler Grubu grup logosuİRRasyonelciler Grubu grubunda bir güncelleme yayınladı 3 ay 2 hafta önce

    Haftanın kitabı tabiki Finansal Krizin Gizli Doğası Maça Kızı Efekti Hakan Osmanoğlu’nun kaleminden nefis bir kriz analizi
    2007 yılında başlayan global finansal krizde hata nerede ve kim tarafından yapılmıştı?.. Suçlu kimdi?.. Hangi delilleri bırakmıştı?.
    Şimdiden keyifli okumalar….

  • Dr.ilknur üner İRRasyonelciler Grubu grup logosuİRRasyonelciler Grubu grubunda bir güncelleme yayınladı 3 ay 3 hafta önce

    Merhaba,
    Paranın Kralı kitabını okuyorum.Blackstone adlı şirketin nasıl devleştiğini, girişim sermaye şirketi ve KSA kaldıraçlı şirket satın alması yaptıklarının hikaye anlatılıyor.Tabi girişim sermayesi şirket süreçlerini, KSA işleyiş mekanizmasını anlatıyor.Küçük bir sermaye koyup şirket satın alıp, o şirketin varlıklarının teminat göste…[Devamını oku]

    • 3 ay 3 hafta önce tarihinde Muzmin Bezgin yanıtladı

      En temel varsayımını yani işlem sürecinin sadeleştirilmş Felsefesini şöyle anladım.Şirketler durağan statik yapılardır.Konjoktüre göre çıkarlar ve düşerler.Borsada alınıp satılan kağıtlarda statik kağıtlardır.konjonktüre göre çıkar düşerler.1.000 TL teminatla 1000x kaldıraçla 1 Milyonluk kağıt alıp %10 kar yazsak (koncoktur arkamızda abi,bizim…[Devamını oku]

      • 3 ay 3 hafta önce tarihinde Muzmin Bezgin yanıtladı

        Koca Blackstone u Saadet zincirine bağladımya valla kendimden korktum :))

        • 3 ay 3 hafta önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

          Canınız sağolsun varın siz de saadet zinciri diyin.Adamlar ciddi ciddi operasyonlarla çok iyi paralar kazanmışlar.KKR şirketi ile birlikte KSA işlemlerinden alıp yürümüşler biz saadet desek kaç yazar , akbaba desek kaç yazar….

    • 3 ay 3 hafta önce tarihinde Orhan Göktuğ yanıtladı

      David Carey’in yazdığı kitap mı?

  • Dr.ilknur üner İRRasyonelciler Grubu grup logosuİRRasyonelciler Grubu grubunda bir güncelleme yayınladı 3 ay 3 hafta önce

    Merhabalar,
    Atilla Yeşilada hocamın bugünkü yazısına istinaden(http://www.paraanaliz.com/2017/yazarlar/rallinin-sonu-cok-kotu-bitecek-14454/) Irrasyonel’in 2013 yılında yazdığı şu yazıyı yayınlamak istedim.
    Hocam Kimseyi Kendinize İnandırmak Zorunda Değilsiniz.Üzmeyin kendinizi.Seneler önce sanki sizi düşünerek kaleme almış yazıyı(Boşuna de…[Devamını oku]

    • 3 ay 3 hafta önce tarihinde atalip yanıtladı

      Atilla bey’in tespitleri içinde en çok katıldığım fikri; Piyasa oyuncularının merkez bankalarına olan diklenmeleri ile ilgili olanı. Ben de tam olarak olan bitenin bu olduğunu düşünüyorum. Gerçek ticari faaliyetler; yani insanların evine ekmek götürmelerini sağlayan ve diğer insanlara faydası olan faaliyetlerin finans piyasaları adı altınd…[Devamını oku]

      • 3 ay 3 hafta önce tarihinde Dr.ilknur üner yanıtladı

        Atalip beyciğim Atilla beyin tespitlerine katılmamak mümkün değil gibi görünüyor.Perşembenin gelişi Çarşamba’dan bellidir.Haftaya yazdığım bir yazıyı yayınlayacağım bakalım durumumuza uygun bulacakmısınız?Değerli yorumlarınız için çok teşekkürler.Saygılar…

  • Daha fazla yükle